ACTIVITAT R1: TRAJECTE CASA – FEINA

Per a la realització d’aquesta tasca he escollit el trajecte que faig des de casa meva fins a l’oficina on treballo. Aquest recorregut consta principalment d’un viatge en metro amb transbord inclòs des de l’estació Badal de la línia 5 fins a l’estació Universitat de línia 1, fent transbord a Plaça de Sants.

Pel que fa a les imatges que acompanyen el text, he decidit emprar captures de pantalla i dibuixos esquemàtics. Cada recurs gràfic utilitzat correspondrà a cada interacció localitzada al llarg del camí.

Primer sistema d’interacció: Alarma rellotge
El primer que faig es interaccionar amb la pantalla tàctil del rellotge intel·ligent, ja que es allí on tinc posada l’alarma per llevar-me al matí. Em vibra el canell uns 30 minuts abans de l’hora que em vull aixecar. Un cop sona, la pantalla té dos botons, un inferior per parar l’alarma i un de superior per allargar-ho 5 minuts i que torni a sonar. Depèn del dia, el paro d’immediat o puc arribar a tenir fins a 3 interaccions seguides amb el rellotge.

Segon sistema d’interacció: Obrir aplicació de transport
Abans de marxar comprovo si tinc vigent l’abonament de transport públic. Degut a que el sistema d’abonament son 30 dies que es posen en marxa el primer cop que el fas servir, la data d’acabament sempre va variant i mai recordo quina es. Per evitar-me la situació de trobar-me davant de les maquines d’accés sense bitllet vàlid, intento comprovar de forma regular quin dia caduca. Per a realitzar la comprovació haig de posar la targeta de la T-Mobilitat juntament al telefon i seguidament l’aplicatiu indica la data en qüestió.

Tercer sistema d’interacció: Auriculars inalàmbrics
Just un cop he tancat la porta de casa i estic baixant per l’escala comunitària, procedeixo a obrir la capseta dels auriculars, agafar-los i posar-me’ls. Un cop me’ls he posat, obro l’app corresponent del telèfon perquè iniciï la vinculació dels aparells. Quan el telèfon els ha localitzat, escullo el mode de so indicat per aquell dia.

Quart sistema d’interacció: Sistema contactless del metro amb T-Mobilitat
Davant de l’accés al metro (els antics torns) procedeixo a agafar la cartera i sense treure la T-Mobilitat, aproximo la cartera en diagonal perquè m’ho llegeixi correctament i m’obri les portes, ja que si aproximo la cartera de manera horitzontal o vertical, la màquina dona l’error ”UN SOL SUPORT” i no em dona accés. Suposo que es degut a la proximitat de les targetes bancàries amb la T-Mobilitat.

Cinquè sistema d’interacció: Usuari amb la porta d’accés al recinte del metro
Un cop el contactless de la màquina d’accés s’ha activat, immediatament se’m obren les dues portes per accedir al recinte del metro.

Sisè sistema d’interacció: Botó per accedir al vagó
Un cop ja soc dins el recinte del metro i arriba el tren, haig d’esperar a que el vagó s’aturi completament davant meu i que el botó a clicar s’il·lumini de color verd. Això serà l’indicador de que ja puc polsar el botó i que seguidament farà que s’obrin les portes que em donarà accés a l’interior del vagó.

Setè sistema d’interacció: Accés al recinte de treball via empremta digital
Al arribar a l’edifici on treballo, directament a l’entrada tenim un accés amb una pantalla tàctil on hem de realitzar dues interaccions. La primera, dins la pantalla, polsar al requadre de ”Fitxar” i seguidament la segona interacció que és posar el dit a la dreta de la pantalla. Si el sistema ha reconegut l’empremta, obrirà les portes i em donarà accés.

Entrada similar